Handelsbetingelser

Afbestilling og ændring af booking

  1. Afbestilling skal ske skriftligt til info@mutecrew.dk.
  2. Vi opfordrer til, at ændringer i bookingen meddeles os i så god tid som muligt.
  3. Ved væsentlige ændringer i bookingen forbeholder MUTE Crew sig retten til at pålægge et tillægsgebyr for at dække eksempelvis planlægnings- eller logistikomkostninger. Dette gælder eksempelvis, men er ikke begrænset til:
    1. Ændring af datoer eller længde af perioden.
    2. Hvis kunden ændrer det aftalte antal eller typen af udstyr eller mandskab.
    3. Ændringer i opsætnings- og nedtagningskrav, transporttider eller lokationer.

Mandskab

  1. Kunden betaler for minimum 4 timer per person per job.
  2. Hvis jobbet varer længere tid end oprindeligt booket, er der ingen overtidstillæg.
  3. Vagter, der varer over 12 timer, bliver pålagt et ulempetillæg på 50% af den aftalte timeløn, de første 3 timer efter overskridelse og derefter 100%. Efter ulempetillæggets ikrafttræden afregnes der pr. påbegyndt time.
  4. Hvis jobbet varer kortere tid end oprindeligt booket, betaler kunden kun for den reelle arbejdstid (dog minimum 4 timer), rundet op til nærmeste halve time.
  5. En booking inden for 36 timer før mødetid defineres som en hastebooking. Ved hastebookinger pålægges et akutgebyr, som udgør 50% af timelønnen.
  6. Kunden er ansvarlig for at sikre passende forplejning til MUTE Crews mandskab under hele lejeperioden. Såfremt kunden ikke kan opfylde dette krav, kan MUTE Crew pålægge et tillægsgebyr til dækning af udgifter til forplejning.
  7. Der er halv løn under transport på jobs der ligger længere væk end ca. 30 minutter fra Roskilde. Chaufføren får fuld løn under kørsel.
  8. Til opgaver uden for nærliggende forstæder vil der blive opkrævet betaling af transportudgifter til det mandskab, MUTE Crew stiller til rådighed.
  9. Hvis transporten sker i MUTE Crews mandskabsvogn, fakturerer vi i overensstemmelse med Statens takster for kørsel i bil, 2,23 kr. pr. km.
  10. Ved afbestilling af ordrer mindre end 2 døgn før jobstart, betaler kunden et afbestillingsgebyr svarende til 4 timer per person. Dette er også gældende ved afbestillinger på hastebookinger.
  11. Ved afbestilling af ordrer mindre end 24 timer før jobstart, betaler kunden et afbestillingsgebyr på 6 timer per person. Dette er også gældende ved afbestillinger på hastebookinger.
  12. Kunden har instruktionsbeføjelsen over for det mandskab, MUTE Crew stiller til rådighed. Derfor er kunden ansvarlig for at have tegnet alle relevante forsikringer, herunder lovpligtig arbejdsskadeforsikring. Hvis kunden ikke er i besiddelse af de nødvendige forsikringer, skal MUTE Crew orienteres. Situationen kan eventuelt løses ved at MUTE Crew opkræver et forsikringstillæg og et crew-leder-tillæg, da instruktionsbeføjelsen vil overgå til MUTE Crew.
  13. Såfremt virksomheden – uden aftale med MUTE Crew – ansætter/hyrer/benytter sig af en/flere af de medarbejdere, som MUTE Crew har sendt ud til at arbejde for virksomheden, vil virksomheden skulle betale et beløb i rekrutterings-gebyr pr. medarbejder på 25.000 kr. til dækning af vores udgifter til bl.a. at oplære og udsende medarbejderne.
  14. Vi prøver altid at matche jobbet med de medarbejdere, der har de rigtige kompetencer. Når vi kender opgaven på forhånd og bestillingen er foretaget i god tid, er det lettere for os at lave det rette match. Vi vil forsøge at få nogle af de samme folk på fra gang til gang. Men vi prøver også altid at mixe “nye” med “gamle” folk, da vi gerne vil opbygge en kontinuitet og en kultur til fordel for vores kunder.



Udlejning og ansvar

  1. Ved leje af MUTE Crews udstyr, bærer kunden det fulde ansvar for udstyret i lejeperioden. Ved beskadigelse, bortkomst eller tyveri af udstyret er kunden forpligtet til at erstatte udstyret til dets fulde nyværdi eller betale for nødvendige reparationer. MUTE Crew inspicerer udstyret for skader og slitage efter hver lejeperiode. Hvis der konstateres skader eller mangler, vil kunden blive faktureret for omkostningerne for reparation eller erstatning.
    1. Eventuelle skader skal straks anmeldes til MUTE Crew og tyveri og hærværk tillige til politiet.
  2. Kunden må ikke selv foretage eller lade tredjepart foretage reparationer på lejet udstyr uden skriftligt samtykke fra MUTE Crew. Uautoriserede reparationer kan medføre erstatningskrav fra MUTE Crew.
  3. I tilfælde af, at det lejede udstyr er defekt, hæfter MUTE Crew maksimalt for et beløb svarende til lejeprisen af det ikke fungerende lejede udstyr. Dette gælder dog kun hvis kunden ringer til MUTE Crew når kunden opdager at udstyret er defekt og hvis MUTE Crew ikke formår at erstatte den defekte genstand. Såfremt  kunden ikke handler øjeblikkeligt, frafalder kundens reklamationsret.
  4. Ved levering og afhentning af vores udstyr forventes der ryddede adgangsveje, der ikke kræver unødvendige løft eller ekstra håndtering af udstyret. Medmindre andet aftales, medfører forsømmelse af dette, at vi enten kun leverer til kantsten eller opkræver ulempetillæg for den ekstra håndtering.
  5. MUTE Crew garanterer kun funktionaliteten af udstyret på det tidspunkt, det udleveres. Eventuelle driftsproblemer, der opstår på grund af kundens brug eller fejlhåndtering, er kundens ansvar.
  6. Klager skal meddeles skriftligt til MUTE Crew indenfor 7 dage efter hændelsen. MUTE Crew vil stræbe efter at behandle klager hurtigst muligt. Hvis kunden undlader at reklamere rettidigt, kan MUTE Crew afvise reklamationen.
  7. Kunden er ansvarlig for korrekt og forsvarlig brug af udstyret. Udstyret må ikke anvendes til formål, som det ikke er beregnet til, og skal behandles med omhu for at undgå skader. MUTE Crew kan kræve, at kunden modtager instruktion i brug af udstyret, inden det udleveres.
  8. Kunden opfordres til at sikre, at de nødvendige forsikringer dækker eventuelle skader på udstyret. MUTE Crew bærer ikke ansvar for personskader eller skader på ejendom eller andet, som måtte opstå som følge af brugen af udstyret.
  9. Udstyret skal returneres i rengjort og funktionsdygtig stand. Hvis udstyret returneres i utilfredsstillende tilstand, kan rengøringsgebyrer eller reparationsomkostninger pålægges.
  10. MUTE Crew fraskriver sig ethvert ansvar for driftstab, indirekte tab, eller andre økonomiske konsekvenser, som kunden måtte opleve i forbindelse med brug af lejet udstyr.
  11. Hvis kunden vælger at få leveret og afhentet det lejede skal kunden sikre MUTE Crew adgang til levering og afhentning inden for det aftalte tidsrum. Ved forsinkelse af levering/afhentningen af det lejede er MUTE Crew berettiget til 650,- DKK pr. halve time som erstatning ved forsinkelse, hvor kunden kan stilles til ansvar.
  12. Ved afbestilling af ordrer mindre end 2 døgn før jobstart, betaler kunden et afbestillingsgebyr svarende til 50% af slutprisen. Dette er også gældende ved afbestillinger på hastebookinger.
  13. Ved afbestilling af ordrer mindre end 24 timer før jobstart, betaler kunden et afbestillingsgebyr på 75% af slutprisen. Dette er også gældende ved afbestillinger på hastebookinger.
  14. Hvis kunden vælger at kombinere MUTE Crews udstyr eller mandskab med ydelser fra tredjepartsleverandører, er MUTE Crew ikke ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, driftsforstyrrelser, eller eventuelle skader, som følge af tredjepartsudstyr eller -personale.
  15. Hvis skader på MUTE Crews mandskab skyldes utilstrækkelige sikkerhedsforhold eller grov uagtsomhed fra kundens side, forbeholder MUTE Crew sig retten til at kræve erstatning eller pålægge gebyrer for tabt arbejdsfortjeneste og behandlingsomkostninger.

 

Øvrige

  1. Medmindre andet aftales skriftligt, forbeholder MUTE Crew sig retten til at tage billeder og optage video af udstyret og arrangementet til markedsføringsformål. Kunden kan anmode om at frabede sig dette, hvis det ønskes.
  2. Medmindre andet er skriftligt aftalt, forbeholder MUTE Crew sig retten til at anvende kundens logo, navn og eventuelle billeder eller videoer fra arrangementet i markedsførings- og referenceøjemed. Dette inkluderer brug i præsentationer, på hjemmesiden, sociale medier og i øvrigt markedsføringsmateriale.
    1. MUTE Crew forpligter sig til at anvende kundens logo og brand med respekt og i overensstemmelse med kundens eventuelle retningslinjer for brand og grafik. Kunden kan til enhver tid anmode om, at specifikke billeder, logoer eller referencer fjernes fra fremtidigt markedsføringsmateriale ved skriftlig henvendelse til MUTE Crew.
  3. For ordrer af høj værdi forbeholder MUTE Crew sig retten til at kræve en økonomisk sikkerhed, f.eks. i form af en større forudbetaling.
  4. MUTE Crew tager forbehold for force majeure i forbindelse med aftaler. Force majeure omfatter, men er ikke begrænset til, omstændigheder som:
    1. Naturkatastrofer (f.eks. jordskælv, storme, oversvømmelser)
    2. Brande, eksplosioner eller andre ulykker
    3. Krig, terrorhandlinger, oprør eller civile uroligheder
    4. Epidemier, pandemier eller andre alvorlige sundhedskriser
    5. Strejker, lockouts eller andre arbejdsmarkedsforhold
    6. Myndighedspåbud, lovændringer eller andre juridiske hindringer

I tilfælde af force majeure vil MUTE Crew være fritaget for ansvar.

  1. MUTE Crew forbeholder sig retten til at opdatere og ændre handelsbetingelserne uden forudgående varsel. De gældende betingelser vil altid være tilgængelige på MUTE Crews hjemmeside. Ved indgåelse af aftaler efter ændringer anses kunden for at have accepteret de gældende betingelser.

 

Oplyste priser er danske kroner eks. moms

Scroll to Top